آشنايي با اجزاء سيستم خنك كاري خودرو و عملكرد آن
وظيفه اصلي سيستم خنك كاري، خارج كردن حرارت اضافي (توليد شده) توسط موتور و حفظ دماي كاركرد آن در يك محدوده بهينه (معمولاً بين ۸۰ تا ۹۰ درجه سانتيگراد) است. اگر اين حرارت كنترل نشود، باعث (داغ كردن) موتور، ذوب شدن قطعات، وازبين رفتن روغن كاري و در نهايت خسارت جبران ناپذير به موتور ميشود.

سيستم خنك كاري مدرن تحت فشار كار ميكند كه نقطه جوش مايع خنك كننده را بالا مي برد و بازدهي را افزايش ميدهد.
اجزاي اصلي اين سيستم به شرح زير هستند:
برچسب:
سيستم خنك كاري خودرو،
فشنگي رادياتور،
رادياتور موتور،
رادياتور بخاري،
فن رادياتور،
منبع انبساط،
واترپمپ،
پمپ آب،
شيلنگ رادياتور،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۷ شهريور ۱۴۰۴ساعت:
۱۲:۰۲:۱۷ توسط:ملت يدك موضوع:
پمپ سوخت يكي از اجزاي حياتي سيستم سوخترساني خودرو است كه وظيفه انتقال سوخت از باك به موتور را بر عهده دارد. اين پمپ معمولاً در داخل باك نصب ميشود تا با تماس مستقيم با سوخت، خنك شده و صداي عملكرد آن كاهش يابد. پمپ سوخت با ايجاد فشار مناسب، سوخت را به سمت انژكتورها يا كاربراتور هدايت ميكند تا فرآيند احتراق در موتور بهدرستي انجام شود. در خودروهاي مدرن، پمپهاي سوخت اغلب از نوع الكتريكي هستند و با جريان برق كنترل ميشوند، در حالي كه در خودروهاي قديميتر، پمپهاي مكانيكي رايجتر بودند كه با حركت ميللنگ كار ميكردند.

برچسب:
پمپ بنزين،
پمپ سوخت،
خرابي پمپ سوخت،
خرابي پمپ بنزين،
نشانه هاي خرابي پمپ سوخت،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۵ شهريور ۱۴۰۴ساعت:
۰۴:۰۲:۵۱ توسط:ملت يدك موضوع:
لامپ مناسب براي خودرو و انواع لامپ خودرو
انتخاب لامپ مناسب براي خودرو به عوامل متعددي بستگي دارد، از جمله نوع خودرو، شرايط رانندگي، و ترجيحات شخصي. لامپهاي خودرو به طور كلي در سه دسته اصلي قرار ميگيرند: هالوژن، زنون (HID)، و LED. لامپهاي هالوژن رايجترين نوع هستند و قيمت مناسبي دارند، اما عمر كوتاهتري نسبت به ساير گزينهها دارند. زنونها نور بسيار قويتري توليد ميكنند و براي رانندگي در شب يا جادههاي تاريك مناسباند، ولي نصب آنها نياز به تجهيزات خاص دارد. لامپهاي LED با مصرف انرژي پايين، عمر طولاني و نور سفيد و شفاف، گزينهاي مدرن و محبوب محسوب ميشوند، هرچند ممكن است نياز به تنظيم زاويه نور يا تغييرات در سيستم برق خودرو داشته باشند.

برچسب:
هدلايت،
دي لايت،
چراغ خودرو،
لامپ زنون،
لامپ LED،
لامپ هالوژن،
انواع لامپ ماشين،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۰ شهريور ۱۴۰۴ساعت:
۰۲:۱۳:۴۸ توسط:ملت يدك موضوع:
+ نوشته شده:
۱۷ شهريور ۱۴۰۴ساعت:
۱۲:۰۵:۲۲ توسط:ملت يدك موضوع:
اين يكي از اون مشكلاتي خودرويي هست كه ميتونه آدم رو حسابي به فكر بندازه! وقتي فن خودرو روشن ميشه و چراغ چك هم همزمان روشن ميشه، معمولاً يعني سيستم خنككننده يا سيستم مديريت موتور داره پيامي براي شما ميفرسته. اجازه بده با هم چند تا از دلايل رايج اين مشكل رو بررسي كنيم:

در ابتدا يك شناخت كلي درخصوص سيستم خنك كاري رادياتور خودرو داشته باشيم بد نيست. سيستم خنككاري رادياتور خودرو يكي از حياتيترين بخشهاي موتور است كه وظيفه كنترل دماي موتور را بر عهده دارد تا از داغ شدن بيش از حد و آسيب به قطعات جلوگيري كند. بياييد با ساختار و عملكرد آن آشنا شويم:
برچسب:
فن رادياتور،
چراغ چك،
خطاي فن رادياتور،
خرابي مقاومت فن،
خرابي ترموستات،
خرابي سنسور دما،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۸ شهريور ۱۴۰۴ساعت:
۰۱:۳۴:۰۰ توسط:ملت يدك موضوع:
ميل پلوس چيست و چه عملكردي در خودرو دارد؟
در خودرو، ميل پلوس يا همان Axle Shaft يكي از قطعات كليدي در سيستم انتقال قدرت و جلوبندي است. اين قطعه وظيفه دارد نيروي توليدشده توسط موتور را از طريق ديفرانسيل به چرخها منتقل كند. در ادامه، اطلاعات كاملتري درباره اين قطعه مهم آوردهام:

برچسب:
ميل پلوس،
سرپلوس،
پلوس كامل،
گردگير پلوس،
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۴ شهريور ۱۴۰۴ساعت:
۱۲:۴۲:۴۴ توسط:ملت يدك موضوع: